A járási hivatal Kossuth Lajos utcai épületébe költözött a celldömölki kormányablak. Az ünnepélyes megnyitón elhangzott, mostantól időpontfoglalás nélkül lehet a védettségi igazolvánnyal kapcsolatos ügyeket intézni.

A celldömölki kormányablak belső tere Fotó: Vas Népe/Unger Tamás

A kormányablak 2015 óta működött Celldömölk Város önkormányzati épületében, és a fenntartási kötelezettségek lejárta után került át a járási hivatal Kossuth Lajos utcai épületébe.

Az ünnepélyes átadáson megjelent dr. Domokos Péter, a Miniszterelnökség kormányablakokért felelős miniszteri biztosa, Harangozó Bertalan kormánymegbízott, Ágh Péter a térség országgyűlési képviselője, Ágh Ernőné a kormányhivatal főigazgatója, Hencz Kornél Celldömölk város alpolgármestere, Bagicsné Sebestyén Zsuzsanna Járási Hivatalvezető helyettes.

Harangozó Bertalan kormánymegbízott köszönetét fejezte ki a kormányhivatal munkatársainak, akik a több mint egy éve tartó járvány ideje alatt is biztosították az ország működőképességét.

Harangozó Bertalan kormánymegbízott mondott köszöntő beszédet Fotó: Vas Népe/Unger Tamás

A kormánymegbízott emlékeztetett,az elmúlt években a megye valamennyi járási hivatali épületét felújították, a 2018 tavaszán átadott celldömölki épületre csaknem 480 millió forintot költöttek.

Ágh Péter, a térség országgyűlési képviselője köszönetét fejezte ki a kormányhivatal munkatársainak, akik jelentős szerepet vállalnak jelenleg is az oltások megszervezésében.

Mint mondta, a járási hivatal, amely egész Kemenesalja közigazgatási székhelye, a kormányablak ideköltözésével lett teljes. Az állam és az önkormányzat között eddig is példaértékű volt az együttműködés a városban és azoknak, akik továbbra is tenni szeretnének a közösségért, a jövőben is egyedül az itt élő emberek szolgálata lehet a cél.

Dr. Domokos Péter kormányablakokért felelős miniszteri biztos avató beszédében arra hívta fel a figyelmet, hogy nem mindegyik járási hivatal mondhatja el magáról, hogy valamennyi ügyet, egy épületben lehet intézni, márpedig ez az ügyfelek számára nagyon ideális.

Dr. Domokos Péter kormányablakokért felelős miniszteri biztos tartott avató beszédet Fotó: Vas Népe/Unger Tamás

Emlékeztetett, a kormányablakoknak a járványhelyzet ellenére is működniük kell, míg 2019-ben 368 ezer, addig 2020-ban, már a járvány időszakában is 258 ezer ügyfelet fogadtak a vasi kormányablakok.

A miniszteri biztos elmondta azt is, hogy mostantól a védettségi igazolványokat érintő ügyekben nem kell időpontot foglalni, ahogyan szólt a jövőbeni fejlesztésekről is.

"A kormányablaki pontokon beindul az aláírás minta alapú dokumentum hitelesítés rendszere. Ezzel csökkenteni kívánjuk a papíralapú dokumentumok elkészítését. Tökéletesíteni kívánjuk a mobil applikációnkat az időpont foglaláshoz, és arra is megfelelő lesz, hogy az ügyfél elégedettségét is mérjük. Legfontosabb fejlesztésünk lesz, hogy megújul a Tudástár, amelyet használni tudnak mintegy 2500 ügykörben a munkatársak, és ki lesz terjesztve az állampolgárok felé is" - emelte ki a miniszteri biztos.

Dr. Domokos Péter hangsúlyozta, azonban minden technikai fejlesztés háttérbe szorul az azokat működtető munkatársakhoz képest, akiknek ő is köszönetét fejezte ki.