A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Koordinációs és Szervezési Főosztályának szervezésében megkezdődtek a közigazgatási szakvizsgára felkészítő konzultációk 2011. március 7-től.

A közigazgatási szakvizsga célja, hogy a felsőfokú végzettséggel rendelkező köztisztviselő olyan általános közigazgatási ismeretekre tegyen szert, amelyek birtokában a közigazgatási szervezetrendszer bármely szintjén alkalmassá válik a közhatalmi típusú döntések előkészítésére, illetve meghozatalára. A közigazgatási szakvizsgákkal kapcsolatos oktatásra és a vizsgák lebonyolítására a 35/1998. (II. 27.) Korm. rendelet alapján kerül sor. A 2011. évi közigazgatási szakvizsgára 80 kormánytisztviselő és köztisztviselő jelentkezett Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből.

A vizsgázóknak – több napos – szakmai előadásokon kell részt venniük. Az Országos Közigazgatási Oktatói és Vizsgáztatói Névjegyzékből felkért oktatók Nyíregyházán készítik fel a jelentkezőket a szakvizsgára, amelynek keretében a kötelező és választott szakmai tantárgyakból írásban és szóban kell számot adni a vizsgázóknak tudásukról. A vizsgákra – több csoportban- 2011 áprilisában kerül sor, melynek sikeres teljesítését követően Közigazgatási Szakvizsgát igazoló bizonyítványt kapnak a résztvevők.