Önök jártak már olyan családbarátnak nevezett kalandparkban, ahol kiderült, hogy csak a nagyobb gyerekek tudnak biztonságosan kikapcsolódni? Bosszankodtak már azon egy szintén családbarátnak hirdetett szálláshelyen, hogy csak a fele volt igaz annak, amit a hirdetésben ígértek?
A hasonló esetek elkerülése érdekében szigorodott a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény. A törvény a kereskedelmi gyakorlat megítélésénél kiemelten kezeli – az eddig is meghatározott, különösen kiszolgáltatott fogyasztói csoportok mellett – a családi kapcsolatot célzó kommunikációt.
A piaci szereplők jól tudják, hogy hangzatos szlogenekkel és figyelemfelhívó hirdetésekkel könnyű vásárlásra ösztönözni. Szerepeljen az akár reklámban, egy termék címkéjén, vagy egy vállalkozás honlapján.
Elsőként próbáljuk meg tisztázni az érintett vállalkozással a vitás helyzetet, ha ez nem működik, forduljunk a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz.