A papíralapú utalványokat online rendszer váltja fel július 1-jén – jelentette be a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára.

György István szerdai sajtótájékoztatóján kiemelte, az elektronikus rendszerre való átállással a jogosultsági kör, illetve a támogatások mértéke nem változik, az ügyintézés lesz egyszerűbb.

Az új rendszer nagyjából 800 ezer embernek nyújt újfajta kényelmi szolgáltatást, de jelentősen csökken az egészségügyi szolgáltatók adminisztrációs terhe is – tette hozzá.

Az államtitkár jelezte, azok sem esnek ki a támogatás igényléséből, aki nem rendelkeznek ügyfélkapus regisztrációval, számukra megmarad a korábbitól eltérő, de papíralapú ügyintézés lehetősége.

A Magyar Államkincstár lakossági szolgáltatásokért felelős elnökhelyettese elmondta: a költségtérítés igényléséhez már nem kell a háziorvost felkeresni, nem lesz szükség a menetjegyek gyűjtésére, elég a szakorvosnál jelezni a támogatási igényt, amelyet az orvos rögzít a rendszerben. A beteg az ügyfélkapun elérhető elektronikus űrlappal igényelheti a költségtérítést.

A nyomtatvány letölthető a kincstár honlapjáról is, és azt a beteg – kitöltés után – feladhatja postán, személyesen pedig a kormányablakokban vagy az egészségbiztosítási ügyfélszolgálatokon töltheti ki – mondta Labancz Attila.

Az igénylés leadása után egy napon belül megszületik a határozat, majd a következő munkanapon a költségtérítést átutalják az ügyfél számlájára, vagy megkapja postai kézbesítéssel. A június 30-áig igazolt papíralapú utalványok legkésőbb december 31-éig nyújthatók be a kormányhivatalokba – fűzte hozzá a kincstár elnökhelyettese.