Sikeres vizsgával fejezte be a kormányablak-ügyintézői képzést a Fejér Megyei Kormányhivatal 46 kormánytisztviselője. A szakembereknek dr. Simon László kormánymegbízott nyújtotta át a bizonyítványokat december 8-án, Székesfehérváron, a Megyeházán rendezett ünnepségen.

Az országos kormányablak-rendszer kiépítése a megyei kormányhivatalok létrehozásával, 2011. január 1-jétől kezdődött meg 29, úgynevezett első generációs kormányablak átadásával. Az egy évtizedes múltra visszatekintő kormányablak-program keretében a kormányablakok mind a számukat, mind a funkcióikat tekintve folyamatosan bővültek. Az intézhető ügyek száma évről évre szintén folyamatosan növekszik, megfelelve az állampolgári igényeknek, valamint megteremtve az egyablakos (egy helyszínen történő) ügyintézés lehetőségét.

Ezen integrált ügyfélszolgálatok lelkét természetesen a jól képzett, elkötelezett ügyintézők jelentik. Ezért fontos, hogy a kormányablak-ügyintézői képzésnek immár a hatodik üteme valósult meg Fejér megyében, megújult alapokon, a szakmai igényeknek megfelelően. Szeptember 8-a és október 26-a között 46 fő részvételével történt a képzés olyan formában, amely magában foglalta az online-oktatást és a jelenléti képzést, majd a vizsgát is.

Hét járási hivatalból érkeztek új képesítést szerzett, jellemzően fiatal munkatársak a Megyeháza dísztermében rendezett ünnepségre, amelyen dr. Simon László kormánymegbízott köszöntötte őket, s méltatta tevékenységük jelentőségét.


Önök az Állam, a Kormány s a Kormányhivatal arcai, hangsúlyozta a Fejér Megyei Kormányhivatal vezetője. Rámutatott: az állampolgárok, ügyeik intézése során, elsősorban a kormányablak-ügyintézőkkel kerülnek kapcsolatba. Ezért a polgároknak – mint ügyfeleknek – az államról alkotott képét, véleményét alapvetően határozza meg a kormányablakok működése, az ügyeik intézése során szerzett tapasztalatuk. A hatékonyabb. gyorsabb, egységesebb szakmai elvárások mentén történő ügyintézés az állampolgárok elégedettségét eredményezi, amelynek elengedhetetlen feltétele a szakmailag és mentálisan is felkészült személyi állomány. E cél eléréséhez járult hozzá a megújított kormányablak- ügyintézői képzés és a vizsga.

Dr. Simon László kormánymegbízott utalt arra is, jelenleg több mint 2500 ügyben lehet eljárni a kormányablakokban. Kérelem benyújtható ezen integrált ügyfélszolgálatokban minden olyan ügyben, amit törvény vagy kormányrendelet nem zár ki. Hazánkban Fejér megye, földrajzi fekvésénél fogva, olyan térségi központ, ahol az itt élők mellett sok tízezer átutazó vagy turista is hatósági, közigazgatási ügyeket kíván intézni. A nemrég sikeres vizsgát tett ügyintézőket tehát sok feladat, kihívás várja. Hasznosítsák hétköznapi munkájuk során, a köz szolgálatában, elkötelezetten mindazt a szakmai ismeretanyagot és gondolkodásmódot, amit a képzés során, továbbá a mentorok közreműködésével elsajátítottak! – mondotta a megyei kormányhivatal vezetője.


A köszöntőt követően dr. Simon László kormánymegbízott ünnepélyes keretek között nyújtotta át a kormánytisztviselőknek az eredményes kormányablak-ügyintézői vizsgáról szóló bizonyítványokat. Az eseményen részt vett dr. Petrin László, a megyei kormányhivatal főigazgatója is.

 



A kormányablakok kialakításának legfontosabb célja az elégedett állampolgár, az, hogy mindenki a lakóhelyéhez legközelebb, vagy bármely, a számára legkönnyebben elérhető kormányablakban tudja elintézni a hivatalos ügyeit. A kormányablak – mint integrált intézmény – olyan közösségi térként is funkcionáló ügyintézési helyszínnek tekinthető, amely a kormányhivatalokhoz tartozó valamennyi ügyben – sőt más ágazatokat, társadalmi szervezeteket kiszolgáló ügyekben is – tájékoztatást tud nyújtani. Kiemelt szempont, hogy az ügyfélszolgálatok biztosítsák a magas színvonalú, integrált egyablakos ügyfélkiszolgálás lehetőségét minden állampolgár számára könnyen elérhető és megközelíthető helyszíneken.