„ Nem elég biciklizni, közlekedni kell tudni!”
Nem csak a statisztika, a csongrádi nyitórendezvény is igazolta: van mit tenni a gyermekek biztonságos közlekedéséért: a megvizsgált 70 kerékpárból mindössze 10 kapott „Szuperbringa” matricát, azaz ennyi kétkerekű felelt meg a műszaki előírásoknak. A rendezvényen elméleti és gyakorlati közlekedési ismeretekből is „vizsgáztak” a diákok. Kiderült: jól ismerik a szabályokat, de a gyakorlatban már nehéz hibátlanul alkalmazni azokat.

A legtöbb kerékpárról a prizma, a világítás és a csengő hiányzott – mindhárom szükséges a balesetmentes közlekedéshez. Ez volt a legfőbb akadálya annak, hogy több Szuperbringás legyen Csongrádon – ám az akció őszi programsorozata így is kiváló hangulatban indult a megye névadó városában. A versenyre nevező diákok először elméleti oktatáson vettek részt, KRESZ totót töltöttek ki, majd gyakorlati ismereteikről adtak számot a tanpályán. Pontokat szerezhettek azzal is, kerékpárjuk milyen műszaki állapotban van; ebből a háromféle megmérettetésből állt össze a végleges eredmény. A Csongrád Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelete és a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság munkatársai által szervezett versenyen kiderült: szükség van arra, hogy szakemberek segítsék a gyerekeket a közlekedési ismeretek elsajátításában.

„ A baleseti statisztikákból tudjuk, hogy a kerékpáros gyermekbalesetek döntő többségében a gyermek volt a hibás. Ezért nem csak biciklizni kell megtanulni, hanem közlekedni is.” – hangsúlyozta B. Nagy László az Ének - Zenei Iskolában rendezett eredményhirdetésen. A kormánymegbízott gratulált a győzteseknek és a szervezőknek, majd elmondta azt is: a közlekedési felügyelőség minden megyei városba szeretné eljuttatni a közlekedésbiztonsági akciót. A folytatásról hamarosan tájékoztató levelet küldenek, és arra kéri az iskolákat, csatlakozzanak a Szuperbringa programhoz. A jó kezdeményezés a kormánymegbízott szerint akkor éri el a célját, ha minél több kisgyerek vesz részt a foglalkozásokon, és ha a szakemberek átvizsgálhatják a kerékpárokat. Akinek a biciklije ugyanis nem felel meg a műszaki elvárásoknak, értesítést visz haza magával, amelyben a szülőt tájékoztatják a hiányosságokról. „Ha csak egy ilyen balesetet sikerül ez által elkerülni, már nem dolgoztunk hiába”- tette hozzá.

Éves szinten országosan 400 kerékpáros gyermekbaleset történik, ezek 97%-ában a gyermek a baleset okozója: általában karjelzés nélkül kanyarodnak, figyelmen kívül hagyják a közlekedési táblákat. 2009-ben a Dél-Alföldi régió megyéiben 70 ilyen balesetet regisztráltak.