Ez évi első ülését tartotta a Baranya Megyei Államigazgatási Kollégium, 2011. március 11.-én. Az államigazgatási feladatokat ellátó illetve államigazgatással kapcsolatban álló szervek képviselői tájékoztatót kaptak a kormányhivatali struktúráról, az Integrál Kormányzati Ügyfélszolgálati Iroda működéséről, az ellenőrzések koordinálásáról. A tagok elfogadták az ügyrendet, a munkatervet, az állandó Bizottságok struktúráját és elnökeit.

Az ülésen részt vettek:

  • a Baranya Megyei Kormányhivatal törzshivatalának és szakigazgatási szerveinek vezetői,
  • a Baranya megyei központtal működő államigazgatási szervek (Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal, Magyar Államkincstár, stb.) képviselői,
  • az államigazgatási feladatott ellátó rendvédelmi szervek vezetői (megyei rendőrfőkapitány, katasztrófavédelmi igazgatóság képviselője, védelmi bizottság elnöke), illetve
  • az államigazgatással egyéb módon kapcsolatban álló szervek (Állami Számvevőszék, Baranya Megyei Főügyészség) képviselői is.

 

Dr. Hargitai János, kormánymegbízott elnöki megnyitója során ismertette a kormányhivatalok kialakításának célkitűzéseit, menetét, illetve tájékoztatta a résztvevőket a kormányhivatali struktúra lehetséges változásaira vonatkozóan. Az államigazgatási szervek koordinációja tekintetében a kormányzat területi képviselőjeként fontos prioritásnak tekinti a gördülékeny kommunikáció kialakítását az egyes szervek vezetőivel. Kiemelte, várja a rendszer működésének problémáira vonatkozó jelzéseket, illetve nyitott bármilyen javaslatra, észrevételre. Fontos célnak tekinti az ügyféli elégedettség növelését, az ügyfelekkel kapcsolatos feladatellátás színvonalának emelését. 

Dr. Bércesi Ferenc, a Baranya Megyei Kormányhivatal főigazgatója – az ügyrendi kérdések megtárgyalása után - a területi koordinációs jogkörök gyakorlásáról beszélt, külön is kiemelve az államigazgatási szervek kölcsönös együttműködésének fontosságát. 

Dr. Garadnai Kinga, osztályvezető az Integrál Kormányzati Ügyfélszolgálati Iroda működését, célkitűzéseit mutatta be. Elmondása szerint az év első két hónapjában mintegy 3.000 ügyfél kereste fel az ügyfélszolgálatot, és folyamatosan növekszik a Kormányablakban indítható ügyek száma.

Dr. Gáspár Jenő, főosztályvezető kiemelte a hatósági ellenőrzést végző szervek ellenőrzéseinek koordinációját (munkaügyi, fogyasztóvédelmi ellenőrzések, szórakozóhelyek vizsgálata, stb.), illetve az ellenőrzések egységes keretrendszerének megteremtésére fog törekedni a kollégiumi munka során.