Az embereket szolgáló közigazgatás erősödéséhez megfelelő képességre és tudásra van szükség, ezt célozza a 2021 végéig zajló humánerőforrás-fejlesztési program – mondta a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára a képzéssorozat veszprémi nyitórendezvényén.

Fotó: Domján Attila

Tuzson Bence úgy fogalmazott: a közigazgatás további fejlesztése – egyebek mellett a digitális, adatalapú közigazgatás tervezett megvalósítása – nem történhet meg a közigazgatásban dolgozók munkája nélkül. Az államtitkár hangsúlyozta: a közigazgatásnak elsősorban a magyar embereket kell szolgálnia. Hozzátette: ez a szemléletváltás azt is jelenti, hogy a közigazgatás versenyképességét a piaccal szemben kell megőrizni, ehhez pedig új képességre, új tudásra van szükség, tehát a közigazgatásban dolgozók számára megfelelő és jó minőségű képzést kell biztosítani. Tuzson Bence kiemelte: a közigazgatásban megjelenő új szemlélet az embert helyezi fókuszba. Tovább kell erősíteni az emberbarát és polgárbarát közigazgatást.

Fotó: Domján Attila

Takács Szabolcs Veszprém megyei kormánymegbízott arról beszélt, hogy a 2011-ben elindult szemléletváltozás hatására ma az ügyfél-elégedettségi felmérések zömében pozitív visszajelzéseket eredményeznek. Mint mondta: a sikeres közigazgatás működtetésének és fenntartásának két alappillére a megfelelően szervezett, rugalmas, gyorsan reagáló, ügyfélközpontú intézményrendszer, valamint a jól képzett, kompetens és korszerű tudással rendelkező közigazgatási szakemberek megléte. Mindkettőt folyamatosan a változó igényekhez kell azonban alakítani, amihez folyamatos fejlesztésre van szükség – hangsúlyozta.

A kormánymegbízott beszámolt arról: a Veszprém Megyei Kormányhivatal projektvezetésével, a Miniszterelnökséggel alkotott konzorciumban megvalósuló humánerőforrás-fejlesztési program 2016-ban indult. Emlékeztetett: az elmúlt három évben országszerte 21 képzés valósult meg több mint 20 ezer közigazgatási dolgozó bevonásával. Ennek keretében egyebek mellett 2 és félezren vettek részt kormányablak-ügyintéző képzésen, ezen felül speciális, például az elektronikus ügyintézési ismereteket bővítő képzést is tartottak. A gyakorlat-orientált programok összeállításánál a szervezők nagy hangsúlyt kívántak fektetni a hasznosságra és szükségességre, ezért széleskörű igényfelméréssel, a munkatársak kérdőíves és a vezetők interjú keretében történő megkérdezésén alapuló kutatással kezdték a program újabb ütemét. Takács Szabolcs elmondta: a képzés most elindult szakaszának célja a kommunikáció fejlesztése, a hatékonyságnövelés és a munkahelyi egészségmegőrzés támogatása.

Fotó: Domján Attila

A területi államigazgatási szervek humánerőforrás-fejlesztését célzó operatív program 2021 végéig tart, és annak keretében mintegy 22 ezer közigazgatásban dolgozó szakember képzése valósul meg.