A Kormányzati Ügyfélvonal nyitva tartása: 0-24 óra

Az ügyfélvonal alaptevékenysége keretében nyújtott szolgáltatások:

a) információk a közigazgatási és elektronikus közszolgáltatást nyújtó szervek elérhetőségeiről, feladat- és hatásköreiről, illetékességi területeiről, az általuk kezelt ügytípusok intézésének folyamatairól;

b) tájékoztatás az egyes ügyekre vonatkozó jogszabályokról és azok tartalmáról;

c) egyedi ügyben, hivatali időben a segítséget igénylő hívásának átirányítása az illetékes szervhez;

d) előzetes időpontfoglalás az ügyfélfogadást biztosító, elektronikus közszolgáltatást nyújtó szerveknél;

e) állampolgári panaszok, bejelentések fogadása és az illetékes elektronikus közszolgáltatást nyújtó, illetve elektronikus közszolgáltatás nyújtására jogszabály által kötelezett szervhez történő továbbítása;

f) technikai segítségnyújtás az elektronikus ügyintézés kérdéseiben;

g) az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos technikai hibabejelentések fogadása, informatikai ügyfélszolgálat működtetése, továbbá a hibajelzések és informatikai kérdések továbbítása az illetékes csatlakozott szervezet technikai ügyeletéhez;

h) törvény felhatalmazása esetén a kérelem, adatszolgáltatás telefonon történő benyújtása, fogadása, hatáskörrel és illetékességgel rendelkező közigazgatási szervhez vagy közszolgáltatóhoz való továbbításához szükséges cselekmények elvégzése, és a kérelem vagy adatszolgáltatás továbbítása;

i) közreműködés egy konkrét ügy intézésére vonatkozó tájékozódás biztosításában;

j) tájékoztatás időszakosan előforduló, az állampolgárok jelentős csoportjait érintő kérdésekben.

Az ügyfélvonal alapvető, a hatósági eljárás során hasznosítható ismeretekkel látja el az ügyfeleket, valamint megkönnyíti a megfelelő közigazgatási szerv megkeresését.

Magyarországról: 1818

Külföldről: +36 (1) 550-1858

E-mail cím: 1818@1818.hu

Sms-száma: 1818

Fax: 36 (1) 550-1819

Elérhetőség: http://1818.hu