A Panasza van? Segítünk! című fogyasztóvédelmi kiadványsorozat új, 7. és 8. kiadványa a közműszolgáltatás ki- és visszakapcsolásának szabályairól, valamint a társasházak számára a közműszolgáltatásokról foglalják össze a legfontosabb tudnivalókat.

A fogyasztóvédelmi füzeteket a megyei Kormányhivatallal közösen szervezett sajtótájékoztató keretében mutatták be az Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal munkatársai. Az eseményen részt vett dr. Katona Károly, a kormányhivatal főigazgatója, dr. Lipták Gergely fogyasztóvédelmi osztályvezető, dr. Szentirmay Melinda, a MEKH főosztályvezető- helyettese és Scherer Zsolt sajtófőnök is.

Örömmel fogadtuk ismét a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal munkatársainak felkérését, hogy helyt adjunk a tavalyi évhez hasonlóan az új kiadványokat bemutató és ismertető tájékoztatónak – mondta Dr. Katona Károly. A kormányhivatal főigazgatója hozzátette: a kormány és a megyei kormányhivatal is kiemelten segíti a magyar családokat, a közmű-szabályozási hivatal új két kiadványa is ehhez kíván hozzájárulni, hogy a háztartásokban jelen lévő közművekkel kapcsolatosan minél szélesebb körben tájékozódhassanak az állampolgárok.

A főigazgató hozzátette: a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal évek óta kiemelten kezeli a fogyasztók védelmével kapcsolatos kérdéseket. Célunk továbbra is a tájékoztatás, a fogyasztók folyamatos segítése, információkkal ellátása és védelme.

Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal sajtófőnöke elmondta: Magyarországon továbbra is alacsonyak az energiaárak, ennek ellenére még mindig több ezer fogyasztót érint a tartozás miatti kikapcsolás.

A kiadványsorozat célja, hogy tájékoztassa a fogyasztókat a legfontosabb fogyasztóvédelmi ügyekben, növelje a fogyasztók tudatosságát, megelőzve ezzel a vitás helyzeteket – közölte Dr. Szentirmay Melinda, a MEKH fogyasztóvédelmi főosztályának helyettese. Fő üzenet, hogy a felhasználók időben fizessék be számláikat, megelőzzék a költséggel járó szolgáltatás ki-, illetve visszakapcsolását – tette hozzá.

A fogyasztók számíthatnak a szolgáltatók együttműködésére, legyen szó fizetési nehézségről vagy akár társasházi elszámolásról. Utóbbi esetben a külső és belső jogviszonyok sokszor nehézséget okozhatnak. Az új kiadványok a megoldási lehetőségek bemutatásával segítik az eligazodást.

Az új tájékoztatók jövő héttől elérhetőek a megye Kormányablakaiban, vagy letölthetők a hivatal weboldaláról: http://www.mekh.hu/fogyasztovedelmi-kiadvanyok