A közműszolgáltatás ki- és visszakapcsolásának szabályait, valamint a társasházak ezzel kapcsolatos információit foglalja össze az Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal két új kiadványa. A „Panasza van? Segítünk!” című sorozat 7. és 8. füzete Heves megye minden kormányablakában elérhető lesz.

A kiadványsorozat célja, hogy növelje a fogyasztók tudatosságát és megelőzze ezzel a vitás helyzeteket. Az 7-es számú füzet segít megismerni a tartozás miatti ki- és visszakapcsolás alapvető szabályait. A 8-as számú kiadvány pedig azok számára foglalja össze a közművekkel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, akik társasházakban, lakásszövetkezeti lakásokban élnek.

Fontos, hogy minél több emberhez eljussanak az információk, ezért a füzetek a megye kormányablakaiban, a fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálatokon és a települési ügysegédeknél is elérhetők lesznek – mondta dr. Bekecs Andrea, a Heves Megyei Kormányhivatal főigazgatója.



Dr. Gecse Cecília fogyasztóvédelmi osztályvezető arra hívta fel a figyelmet, hogy panasszal elsőként a szolgáltatókhoz kell fordulni, mert együttműködéssel elkerülhető a szolgáltatás kikapcsolása és az azzal járó plusz költség.

Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) szóvivője elmondta: hazánkban az elmúlt években felére csökkent a tartozás miatti kikapcsolások száma, de még mindig gond van a fizetési fegyelemmel.

Ma már a legtöbb társasházban a lakók egyedi fogyasztásmérők alapján fizetnek a közmű-szolgáltatásokért, de jó tudni, hogy a társasház területén (tulajdonában) lévő vezetékek karbantartása nem a szolgáltató feladata – emelte ki Szentirmay Melinda, a MEKH fogyasztóvédelmi főosztályának helyettese.

Az tájékoztatók letölthetők a hivatal weboldaláról: http://www.mekh.hu/fogyasztovedelmi-kiadvanyok