Fellélegezhetnek a dél-csongrádi települések

Csütörtökön döntött a kormány: több mint százmilliárd forint értékben támogat vidéki nagyberuházásokat. Ezek között a legjelentősebb tétel az M43-as út megépítése Makó és a román határ között.

Fellélegezhetnek a dél-csongrádi települések

Csütörtökön döntött a kormány: több mint százmilliárd forint értékben támogat vidéki nagyberuházásokat. Ezek között a legjelentősebb tétel az M43-as út megépítése Makó és a román határ között.

„A támogatás összege is figyelemre méltó, hiszen 25 milliárd forintról van szó, de a döntés jelentőségét igazán az adja, hogy a dél-csongrádi településeken lakók végre fellélegezhetnek: megszűnik az a kamionáradat, amely Bulgária és Románia európai uniós csatlakozása óta ellehetetlenítette a 43-as út mentén élők mindennapjait.” – hangsúlyozta B. Nagy László mai sajtótájékoztatóján. A Csongrád megyei kormánymegbízott elmondta: az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló fejlesztés várhatóan 2014-ben befejeződik, költsége 65 milliárd forint, amelynek 61%-a európai uniós, 39%-a pedig hazai forrás. Ha a határig hátra lévő 23.1 km-es szakasz megépül, elkészül a Magyarországon áthaladó legjelentősebb nemzetközi közlekedési folyosó utolsó eleme. Ez az európai tranzittengely biztosítja majd a legrövidebb kapcsolatot Európa központi térsége felé Romániából, Bulgáriából (és szárazföldön Görögországból is) az Unió határainak átlépése nélkül.

„Tegnap Temesváron tárgyaltam Temes megye elöljáróival. A vendéglátók elmondták, 2014-re elkészül az Arad-Temesvár autópálya is. Így Románia magyarlakta területeit is gyorsabban és biztonságosabban érhetjük el, és nem szab majd gátat a gazdasági, kereskedelmi kapcsolatok épülésének a közlekedés. Például a mostani 5-6 órás autózás helyett Temesvár Budapestről mindössze 3 és félórányira lesz.”- tette hozzá a kormánymegbízott.

A 43-as főút Románia és Bulgária 2007-es, Európai Uniós csatlakozása óta Magyarország egyik legforgalmasabb és legveszélyesebb útszakasza volt. Éves szinten mintegy 650 ezer kamion haladt át rajta. A túlterheltség miatt a 20-25 éves aszfaltburkolat tönkrement, a balesetek száma megsokszorozódott, az út menti településeken lakók életkörülményei drasztikusan romlottak. Az áldatlan helyzet ez év áprilisában jelentősen javult, amikor átadták az M43-as gyorsforgalmi út Makóig tartó szakaszát. A mostani kormányzati döntést követően Szőreg, Deszk, Klárafalva, Ferencszállás és Makó lakói után az Apátfalván, Magyarcsanádon és Nagylakon élők is nyugodtabb körülmények közé kerülnek.

Szeged, 2011. október 14.

 

B. Nagy László

kormánymegbízott

megbízásából

 

Varga Márta

kommunikációs vezető