Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelősége 2012-ben is megtartotta előzetes tájékoztató előadásait a Sziget Fesztiválra kitelepülő vállalkozók részére, melynek folyamán felügyelőink oktatást tartottak a kereskedőknek a vonatkozó és a hatóság által vizsgált szabályokról.

A rendezvény teljes időtartama alatt a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség több munkatársa is szinte a nap 24 órájában a helyszínen tartózkodott és folyamatosan végezték ellenőrzéseiket illetve nyújtottak segítséget a Szigetlakóknak az esetleges fogyasztóvédelmi kérdésekben. Az előzetes felkészítésnek, illetve a folyamatos jelenlétnek köszönhetően az idén is csak enyhébb, az esetek döntő többségében a helyszínen pótolható fogyasztóvédelmi hiányosság fordult elő.
A Fesztivál rendezőinek azon kezdeményezése, hogy a kézpénzforgalmat a Sziget kártyával helyettesítették, a visszaélések és a fogyasztói megkárosítások számát, illetve lehetőségét jelentősen csökkentették.
A Felügyelőség a Fesztivál ideje alatt összesen 142 vendéglátó egységet ellenőrzött, amelyek közül csak 37 kitelepült egység esetében merült fel kifogás, ez 26.6%-os arányt jelent.
A feltárt hiányosságokat, amelyek döntően az ár- illetve kiszolgálási mennyiség feltüntetésével, valamint az üzemeltető adatainak hiányával voltak kapcsolatosak, illetve négy egységnél a hiteles űrmérték hiányából adódtak, már az ellenőrzés vagy a rendezvény időtartama alatt pótolták a vállalkozók. A szabálytalanságokat elkövető vállalkozások mindegyikénél utóellenőrzést is végeztek a felügyelők.
Tavaly is mindössze két esetben indított szabálysértési eljárást a Felügyelőség amiatt, hogy a tömegre értékesített termékek (élelmiszerek) eladásakor, a csomagolóanyag súlyát nem tárázták ki a mérlegen, hanem azt a termék súlyába belemérték. Idén ilyen jellegű jogsértésre egyáltalán nem került sor.
Két esetben fordult elő helytelen mérés, amikor az árlapon feltüntetettnél kevesebb volt a ténylegesen kiszolgált italmennyiség. A jogsértések összesen 145 forintos vásárlói megkárosítást eredményeztek.
Érdekességként említhető, hogy volt olyan vállalkozás a Szigeten, ahol a sok külföldi látogatóra való tekintettel a termékek megnevezéseit is csak angolul írta ki az üzemeltető. Természetesen az ellenőrzés során a magyar nyelvű tájékoztatásokat is kihelyezték.
Ellenőriztek továbbá hat olyan vállalkozást, amelyek úgynevezett mutatványos berendezést üzemeltettek a Fesztivál területén, ilyen például az óriáskerék, a vizes csúszópálya vagy a mászófal. A vizsgált 16 mutatványos berendezés közül két esetben kellett a fogyasztóvédelmi hatóságnak intézkednie. A hiányosságok megszüntetésére ezen esetekben is már a rendezvény időtartama alatt sor került.